Centrul de presă

Campania „Uitați de clișee” a Sezonului România-Franța 2019 a câștigat „Silver Award for Excellence” pentru comunicarea în sectorul public la Romanian PR Award

Tip: 
Comunicat de presă
Data: 
22.11.2019

Campania „Uitați de clișee” a Sezonului România-Franța 2019 coordonat de Ministerul Afacerilor Externe a câștigat „Silver Award for Excellence” pentru comunicarea în sectorul public la Romanian PR Award. Campania de comunicare a celui mai amplu proiect de diplomație publică și culturală coordonat de MAE a fost nominalizată la trei categorii: relații media, comunicare în domeniul public și cultură.

Vocația principală a Sezonului România-Franța, desfășurat în perioada 27 noiembrie 2018 – 14 iulie 2019, a fost de a actualiza imaginea pe care societățile țărilor noastre o au una față de cealaltă. Încă de la început, cele două părți și-au propus ca acest Sezon să reflecte și să actualizeze imaginea contemporană a României și Franței: țări creative, conectate și dinamice atât în cultură, cât și în educație, economie sau turism. În contextul programării Sezonului care a cuprins peste 600 de proiecte în cele două țări, comunicarea a reprezentat unul dintre elementele esențiale ale acestui demers.

Sloganul asumat al Sezonului a fost „Uitați de clișee” / „Oubliez vos clichés”, iar imaginea identitară a pornit de la ideea asumării clișeelor care caracterizează societățile noastre, într-un mod ironic, cu scopul de a le depăși și de a ne redescoperi reciproc, dincolo de stereotipuri. Astfel, Edith Piaf, Dracula, Maria Tănase și Napoleon au devenit protagoniștii unei identități vizuale curajoase care a fost completată de o serie de activități de comunicare integrate.

Premiul Romanian PR Award a fost acordat pentru campania de comunicare desfășurată în România unde peste 170 de jurnaliști au abordat subiectul Sezonului, în aproximativ 700 de materiale dedicate și peste 6000 de mențiuni, cu audiență națională și internațională. Campania a fost implementată în colaborare cu agenția Conan PR, iar rezultatele s-au materializat în participarea a peste un milion de persoane la evenimentele Sezonului.

 

Informații suplimentare

Sezonul România-Franța 2019 a fost organizat de următoarele instituții:

Din partea României: Ministerul Afacerilor Externe, Secretariatul General al Guvernului, Ministerul Culturii și Identității Naționale, Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Turismului, Ministerul Cercetării și Inovării, Ministerul Educației, Ministerul Economiei, Ministerul pentru Mediul de Afaceri și Antreprenoriat, Ambasada României la Paris și Institutul Cultural Român.

Comisar general: Andrei Țărnea

Din partea Franței: Institutul Francez cu sprijinul Ministerului pentru Europa și Afaceri Externe, Ministerului Culturii, Ministerului Economiei și Finanțelor, Ministerului Educației Naționale, Ministerului pentru Învățământ Superior, Cercetare și Inovare, Ministerului Tranziției Ecologice și Solidarității, Ministerului Sportului, al Ambasadei Franței la București, al rețelei filialelor Institutului Francez din România și al Alianțelor franceze.

Comisar general: Jean-Jacques Garnier

 

Aflată la cea de-a 17-a ediție, Romanian PR Award este cea mai importantă competiție națională de recunoaștere a excelenței în domeniul Relațiilor Publice. Un proiect ‚încăpățânat’ și de cursă lungă care a reușit să adune sub aceeași umbrelă parteneri prestigioși, nume marcante ale breslei, concurenți valoroși și zeci de tineri aspiranți la o carieră în PR. Importanța competiției a crescut odată cu dezvoltarea industriei locale de PR, iar relevanța ei se măsoară în multitudinea de concurenți aflați an de an la start, în performanțele finaliștilor și în profesionalismul celor care îi arbitrează.