Paşaportul simplu electronic pentru cetăţeni români cu domiciliul în străinătate (CRDS)
Puteţi beneficia de paşaport CRDS dacă sunteţi cetăţean român care are atribuit un Cod Numeric Personal şi dacă :
- aţi dobândit drept de şedere pentru o perioadă de cel puţin un an sau, după caz, aveţi prelungit succesiv dreptul de şedere , în decurs de un an, pe teritoriul statului respectiv;
- aţi dobândit un drept de şedere pe teritoriul statului respectiv în scopul reunificării familiale cu o persoană care are domiciliul în statul respectiv;
- aţi dobândit drept de lungă şedere sau drept de şedere permanentă;
- aţi dobândit cetăţenia statului respectiv;
- aveţi drept de muncă;
- sunteţi înscris la o instituţie privată sau publică pentru studii sau formare profesională;
- sunteţi posesorul unui certificat de înregistrare ori al unui document care atestă rezidenţa într-un stat membru UE sau al Spaţiului Economic European.
Cererea pentru eliberarea paşaportuli trebuie depusă personal.
Documente necesare:
a) cererea de obţinere a paşaportului (furnizată de sistemul informatic la consulat);
b) dovada achitării contravalorii blanchetei paşaportului;
c) permisul de şedere original sau atestatul de înscriere în registrul de populaţie rezidentă de la autoritatea ţării de domiciliu sau orice alt document care atestă dreptul de şedere legală (ex: certificat de rezidenţă eliberat de primăria locală, paşaportul emis de autorităţile ţării de reşedinţă în cazul în care aveţi cetăţenia acesteia, etc.) în original ;